خرید آنلاین فایل*مبانی نظری وپیشینه تحقیق مکاتب اخلاقی*

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مکاتب اخلاقی,مبانی نظری مکاتب اخلاقی,مبانی نظری,پیشینه تحقیق, مکاتب اخلاقیمبانی نظری وپیشینه تحقیق مکاتب اخلاقی|31014401|xeh|
در این صفحه از وب سایت برتر با شما هستیم با مبانی نظری وپیشینه تحقیق مکاتب اخلاقی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مکاتب اخلاقی
دارای 16 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



مکاتب اخلاقی
2.2. تعریف مفهوم اخلاق:
واژه اخلاق جمع خُلق و خَلق است و در لغت به معنی "مفاهیم خوی ها، طبیعت باطنی، سرشت درونی، طبع، مروت، خوشرفتاری" (دهخدا، 1357)
ابوعلی ابن مسکویه که از عالمان پیشین است در تعریف علم اخلاق چنین می گوید: "خُلق همان حالتی است که برای نفس انسانی حاصل می گردد که نفس را به جانب افعال آن و بدون تفکر و تامل به سوی کارهایی تحریک و فرا می خواند" (ابن مسکویه، 51:1415) "در آن هیئت نفسانی و حالت راسخه ای که خُلق نامیده می شود، اگر کانون افعال نیکو باشد، آن را خُلق حَسَن و اگر مصدر اعمال زشت باشد، آن را خُلق قبیح می نامند" (همان؛ 25)
خواجه نصیرالدین طوسی نیز در کتاب اخلاق ناصری بیان کرده است:
"خلق ملکه ای نفسانی است که باعث صدور افعال بدون فکر و تامل است و در حکمت نظری روشن شده است که از کیفیات، آنچه به سرعت از بین می رود، آن را حال خوانند و آنچه زوال آن به کندی باشد، آن را ملکه گویند. پس ملکه کیفیتی بوَد از کیفیات نفسانی و این ماهیت خُلق است". (طوسی؛1364؛101)
فیض کاشانی در کتاب المحجه البیضاء نیز علم اخلاق را علمی می دانند که :"به کمک آن از حالات مختلف قلب اطلاع حاصل می شود که برخی از آنها پسندیده است، مانند صبر، شکر، اخلاص و شماری دیگر مذموم و قبیح است مانند حد و خیانت". (فیض کاشانی؛ بی تا: 31)

3.2. دیدگاه ها و مکاتب موجود در مورد اخلاق :
امروزه علم اخلاق دارای شاخه های متعددی است که هر بخش با رویکرد خاص به توضیح و تبیین علم اخلاق می پردازد که عمدتاً در سه شاخه اصلی طبقه بندی می شوند:
3.2. 1. اخلاق توصیفی
3.2. 2. اخلاق هنجاری
3.2. 3. فرا اخلاق
3.2. 1.اخلاق توصیفى
اخلاق توصیفى چیزى است که جامعه شناسان، روانشناسان، مورخان و انسان شناسان به آن مى‏پردازند، در اینجا تنها به گزارش، توصیف وتبیین پرداخته مى‏شود و از هر گونه توصیه یا امر و نهى پرهیز مى‏گردد. در اخلاق توصیفى به اخلاق ملت‏ها و اقوام مختلف و حتى اخلاق نحل توجه مى‏شود و مسایل و نظام‏هاى پذیرفته شده از سوى آنها توصیف و تبیین مى‏گردد. مثلاً مسائل اخلاقی را از دیدگاه اسلام یا مسیحیت بررسی می کند؛ گزاره هایی مانند «عدالت خواهی خوب است»، «دروغگویی بد است»، «کمک به مستمندان وظیفه ماست» و «سقط جنین ناصواب است» بیانگر این توصیف است. اگر چه ممکن است از سوی بعضی از دیدگاه های فرهنگ غرب، نظری متناقض با این گزاره ها ابراز گردد. هر گزاره اخلاقی را که در صدد توصیف اخلاقی یک فعل انسانی، از نظر یک شخص خاص، یک قوم خاص و یا به طور کلی، از یک دیدگاه خاص است، اخلاق توصیفی می نامند.( پالمر، 1995: ص 11)


مطالب دیگر:
📌ضرائب ايمني در پايداري شيرواني‌ها📌ضرب المثل ها و كاربردهايشان📌ضربه به سر📌ضرورت ارائه خدمات بهداشت روان به آسیب دیدگان بلایا📌ضرورت استاندارد سازی در حوزه سلامت الکترونیکی انفورماتیک سلامت📌ضرورت استفاده از امضای دیجیتالی و تاثیر آن بر امنیت دولت الکترونیک📌ضرورت توجه به عوامل محيطي در تصميم گيري ها📌ضرورت كار تیمي📌ضرورت نهادينه شدن مديريت مصرف آب كشاورزي📌طبقه اجتماعی📌طراحی اجزاء پایه های مخازن عمودی قسمت اول📌طراحی سیستم های آبیاری قطره ای 2📌طراحی صنعت غذایی📌طراحي فرايندها📌طراحي مفهومي يك محيط پژوهش الكترونيكي📌طراحي و ساخت پردازشگر سخت‌افزاري، جهت پردازش سيگنال‌هاي رادار MTI📌طرح توجیهی بررسی تولید لوله PVC و کیسه نایلونی و شیلنگ آب📌طرح جامع آموزش کارکنان دانشگاه کاشان📌طرح جامع آموزش کارکنان📌طرح راه اندازی کسب و کار اینترنتی سود آور📌طرح زمان بندی خواب بیدار📌طرح ساماندهي ومديريت اسناد فیزیکی و الكترونيكي📌طرح شبكه و سيستم ارجاع در ايران📌طرح کلی اندیشة اسلامی در قرآن📌طیف سنجی جرمی